img { max-width: 560px; width: expression(this.width > 560 ? 560: true); }

8 Nisan 2014 Salı

Cacık






Değerli büyüğümüz Aydın Boysan abimizin cacık tarifinde aslında hayatın güzelliğini tarif ediliyor gizliden gizliye. Adam giderayak tüyoyu veriyor. Diyorki sabırla dilimleyin hıyarı, enine değil ha, boyuna boyuna. Keyif alın diyor, hayattan keyif alır gibi. Hıyarı dilimlerken de, yerken de ve hatta tarifi anlatırkende. 90 küsür yaşında bir adamın hayatı cacığa indirgemesi işte.

Ben de bugün cacık yaptım kendime. Özenle ve sabırla. Kurufasulyemin yanında yemek için. Soğan da kırabilirim, henüz karar vermedim. Fasulye pişene kadar karar veririm sanırım. Şu anda Houston'da kurufasulye cacık ve soğandan oluşan akşam menüsüne benden başka sahip ola var mıdır bilemiyorum.



Sumaktır aslında cacığın püf noktası. Salatadaki soğan ve mantı ile beraber sumak'ın anlam bulduğu 3 yerden biridir cacık. Bunu Aydın Boysan abim bile bilmiyor sanırım. Hıyara odaklanmış durumda daha çok. Ölçüsünde sarımsak, ezilecek tabi, nane ve kaliteli bir zeytinyağı.

Yoğurdun kıvamı da bir başka ustalık isteyen püf noktası. Ne çok sulu olacak ne de çok katı.

Cacığı neyin yanında götürdüğünüz ise işin can alıcı başka noktası. Çokları rakının yanında götürür. İyi de gider rakının yanına hani. Ama bir kuru fasulye pilav gibi tamamlayıcı olmaz hiç bir zaman.

Benim fasulye oldu sanırım. Ben fasulye yemeye geçiyorum. Soğan da kıracam yanına. Biraz sarımsak-soğan kokabilirim. Sakıncası yok benim açımdan. Siz de bu arada Barış Manço abimizin, yıllar önce yaptığı ama bugünün bile çok ötesinde olan bu saykodenik, tribal ve de progresif çalışmasını dinleyebilirsiniz...

Övünmek gibi olmasın ama dostlar 
Kendimi hıyar gibi hissediyorum...



veya daha iyisi için link: 
http://youtu.be/u7BBx4osZ-k


O değil de ne dertliymiş Barış abim, neymişki acaba derdi:

Derdim öylesine büyükki dostlar
Kırka yarıp yine kırka bölseler
ve kırk bostana gübre diye serseler
kırkbin tane ot biter de 
kırbin derde deva olur diyorum

Pehh pehhh pehh.. 

Ben fasulyemi soğutmayayım. Yemek müziğimde tamam oldu...

1 yorum:

視訊聊天室 dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.