img { max-width: 560px; width: expression(this.width > 560 ? 560: true); }

21 Nisan 2009 Salı

En İyi 10 Film Finali

Final, bir film için heralde en önemli andır.. İyi bir final, filminin kalitesini uçurabileceği gibi kötü bir final de iyi bir filmi çok silik bir hale getirebilir.. Hep merak etmişimdir Titanic filminin sonunda Leonardo Di Caprio ölmeseydi film yine o kadar tutulur muydu ? Oysa film aynı film.. Bence tutulmazdı.. Aynı şeyler Braveheart ve bir sürü başka filmler içinde geçerli.. Tabi burda “mutlu son” ve “mutsuz son” ayrımı da önemli bir ayrım tabi.. Ama bugün bende en çok yer yapan ve şu anda aklıma gelen en etkileyici film finallerini sıralıyım dedim.. Korkmayın, filmlerin sonlarını anlatıp filmleri piç etmiycem, o yüzden rahatlıkla okuyabilirsiniz..



1- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (Ateşten Kalbe Akıldan Dumana – ne saçma bir çeviri bu arada) : Guy Ritchie’nin bu 98 yapimi filmini, izlemeyen varsa şiddetle tavsiye ederim.. Bu listedeki diğer sonlarin ozelliği genelde “vaay, demek asıl psikopat katil buymuş” veya “hasssiiii.. adam ölüymüş meğer lan..” gibi tepkiler verditmesi.. Ama bu filmin sonu boyle bir tepki verdirtmiyor, hatta adama ne tepki verdirtceğini şaşırtıyor.. Benim gördüğüm kesinlikle en ozgün ve en çarpıcı final.. Filmin kalitesine fazlasıyla yakışan, süper bir son.. Benim tartışmasız bir numaram..

2- Old Boy (Sanırım ihtiyar adam filan diye çevirmişlerdir.. Turkçesini bilmiyorum, Türkiye’de vizyona girdi mi onuda bilmiyorum): Bu filmin sonunda ise sanırım herşey var.. Zaten yorucu ve insanı kendine çeken bir filme ve kendinizi kaptirmişsiniz, nolcak acaba diye sonu bekliyorsunuz.. Ve sonda resmen dağılıyorsunuz.. Oyunculuk olarak da senaryo olarak da tek kelimeyle sinemaya doyuyorsunuz.. Müthiş.. Filmin zaten yüksek olan kalitesini beşe katlıyor bu son..

3- The Shawshank Redemption (Esaretin Bedeli) : Bu filmin finalini bir numaraya da koysak olurdu aslında.. Acaba böyle etkileyici bir finali olmasa yinede imdb’nin top 250 film listesinin bir numarası olur muydu ?




4- Kill Bill 1 : Bir Tarantino manyağı olarak listeyi Tarantino’suz bırakamazdim ama Reservuar Köpekleri gibi bir sonu olan film ile benim defalarca izlediğim tam bir görsel şölene sahip olan Kill 1 finali arasında kaldım.. Ve gönlümden geçeni koyuyorum listeye, Kill Bill 1’in finali.. Uma Thurman ve Lucy Lu’nin kar altında ve “don’t let me be misunderstood” un en iyi cover’larından biriyle dövüimesi, her sahnesi bir fotoğraf karesi gibi ve her sahnesi ayri keyif.. Bu listedeki, diğer sonlar gibi insani şok etmiyor belki ama bu listedeki defalarca izlenecek tek son diyebilirim sanırım..

5- Reservoir Dogs (Reservuar Kopekleri) : Dayanamadim, Tarantino’nun bu filmini de listeye koyuyorum.. Boyle, bir insani şok eden, sonraki bir çok filmde bir şekilde gönderme yapılan (bizim Emre Kinay’in oynadigi inşaat filmi vardi, onda bile vardi yani) sinema litareturunde saygın bir yeri olan boyle bir finali listeye almadan olmazdı.. Napalim, listede iki Tarantino filmi olsun.. :)

6- Issız Adam : Bana saçma gelmekle beraber filme ilgiyi sağlayan, gişesini yaptırtan, insanları ağlatan bir sona sahip.. Filmin kalan kısmı 15 dakikalık o sona altyapı olsun diye çekilmiş sanki.. Ben ağlamadım şahsen, ve nedense kendimi de çok yabancı hissetmedim o sona..

7- Usual Suspects (Olagan Supheliler) : Bu film ve sekizinci siradaki altinci his zaten son’lariyla meşhur olan filmler olmasi açısından, bu listede olmayi fazlasiyla hakediyorlar.. Listeye koymasak ayip olurdu diyceğimiz filmler.. İlk izlediğimde çok etklinediğimi hatırlıyorum, ama şimdi nedense o kadar carpıcı gelmiyor..

8- Sixth Sense (Altinci His) : Sinema tarihinin en meşhur sonu zannedersem bu filmin.. Sonra değişik türevleri oldu ve göndermelere de rastladik.. İlk 500 opucuk filminde kızın her gün babasına altıncı his izlettirmesi ve her gün filmin sonuna şaşırmaları da gayet zekice bir Adam Sandler esprisi, hala gülerim..

9- Thelma ve Luis : Aslinda kilişe ve klasik bir son diyebiliriz, ama bence etkileyci.. Listede olmazsa olmazdi, en azindan benim icin..

10- Jackal (Çakal) : Bunu da ibreti alem olsun diye koyuyorum listeye.. Bu kadar guzel bir film bu kadar piç edilebilirdi.. Bir son bu kadar klasik, bu kadar klişe bir Hollywood filmi sonu olabilirdi.. Yani hiç mi alternatif bir final gelmemiş akıllarına yazarların.. Bu finali yazmak icin uğraşmamışlardır umarım.. Yani oyunculari bıraksan sahneye kafanıza göre bi son oynayın deseler, zaten bunu oynarlardı.. senaryoya gerek bile yokmuş bence.. Aslinda bir de en kotu 10 film finali siralamasi da mi yapip bunu orda bir numaraya mi koysam ??

2 yorum:

TeeHokken dedi ki...

Stargate finalinin ilk 3'e giremediği bir listeye liste demem ben.

Muratonovic dedi ki...

Evet Stargate finali cok orjinaldir.. Ama nedense Stargate, starwars fibi uzay-bilim kurgu filmleri beni cok etkilemedigi icin aklima gelmemis.. Yoksa listeye cok rahat girmesi gereken bir final...