img { max-width: 560px; width: expression(this.width > 560 ? 560: true); }

27 Mayıs 2010 Perşembe

Madrid Tavsiyeleri

Madrid´le ilgili detayli birseyler yazcam daha sonra ama once Madrid´e gitmek isteyenler icin birkac tavsiye ;


# Ne kadar kalacaksaniz, o kadar gunluk (3 gun, 5 gun) turistik metro karti alin. Metroyu kullanmayi da ogrenin. Ilk basta biraz karisik gibi gelebilir, ama inanin cok basit aslinda.. Ben geldigimin ikinci gunu, baskasina metro´da yol tarif ettim, o derece. Metroyu ogrendikten sonra, Madrid´in isteginiz yerine kolayca gidebilirsiniz. Ulasim probleminiz cozulmus olur boylece, hemde gayet ekonomik. Biz boyle yaptik, tavsiye ederim..



# Tribunal Metrosunda inip, Peurta Del Sol (Gunes Meydani) ´na kadar yuruyun. Ara sokaklara korkmadan dalin, zaten o sokaklar mimarisiyle, hareketiyle, doluluguyla sizi kendinize cekecektir. Ara sokaklardaki, o tikis tikis, kucuk cafe restorantlara girin, hepsinde biraz biseyler atistirin ve icin, hepsinde degisik tadlar bulabilirsiniz. Bu kucucuk yerlere tikisip birseyler yiyip icmek, bir madrid gelenegi gibi.. Adamlar rahat rahat oturup yemek istemiolar illa bir sikisiklik olacak.. Buradaki yemeklerde aslinda biranin yanina yemek icin oylesine kucuk seyler, hicbiri karin doyurmak icin degil.. Zaten karninizi da tam doyurmayin, her zaman bir sonraki cafede yiyecekleriniz icin yer kalsin midenizde..



# Kirmizi ustu acik tur otobusuyle sehir turu atin. Bir biletle tum gun gezebiliyorsunuz, hem her yeri gormus oluyorsunuz, hem de otobus gibi kullanabiliyorsunuz. Istediginiz yerde inip, bir sonraki otobuse tekrar binebilirsiniz. Benim tavsiyem, bu otobuslerle tam bir tur atin, begendiginiz yerleri metro haritanizda isaretleyin, sorna hepsine teker teker metroyla gidin, gezin..



# Ve tabiki yemek.. Her zaman soyledigim birsey vardir, her Turk biraz gurmedir.. Damak tadimiza duskun bir milletiz, o yuzden bizim yurt disinda en cok zorlandigimiz konu her zaman yemek olmustur.. Yemek begenmeyiz kolayca.. Ama yine de, gordugunuz degisik yemekleri denemenizi tavsiye edebilirim.. Benden bir kac tavsiye ;


# Paello. Pirinc pilavi gibi ama icinde degisik bir sos var, ve icinde et ya da deniz urunleri olabiliyor istege gore.. Degisik cesitleri var, ben begendim..



# Tapas. Gitmeden once yaptigimiz arastirmada, ve sordugumuz insanlarda aldigimiz cevap hep, Tapas yiyin oldu. Ben ilk basta bunu bir ana-yemek zannetmistim ama denedigim her tapas birbirinden bambaska seyler cikinca ve hicbiri de karnimizi doyurmayinca, aslinda Tapas denen seyin, biranin yanina yenilen bir cesit zengin meze tabagi oldugunu anladik.. Bir suru farkli cesidi var, ben denediklerimden memnun kaldim, siz de bol bol deneyin.. Madrid´in kucuk kafe´lerinde biranizin ve Tapas´inizin tadini cikartabilirsiniz..



# Mallorquina. Bu da Gunes Meydaninin (Puerta Del Sol) kenarinda, tarihi bir borekci.. Bizim istiklal´deki meshur profiterolcu gibi bir yer.. Girin, bir borek ve kahve icin..


# Parque de Retiro (Retiro Parki) ´da bir gun gecirin. Bizim buyuk sehirlerimizin en buyuk eksikligi bu tip parklar, yani nefes alma alanlari. Ozellikle Istanbul ve Ankara insanin bence cok ihtiyaci var boyle yerlere.. Istanbul´da Ali Sami Yen stadinin yerine alisveris merkezi yapmaktansa (zaten cevahir ve astoria var) stadin orjinal cimleri de korunarak boyle bir park yapilsa fena olmaz hani.. Guvenli, ferah, dinlendirici.. Insanlar gelip piknik yapsalar, spor yapsalar fena mi olurdu ? New York´taki Central Park ya da Londra´daki Hyde Park gibi, biraz daha kucugu tabi..


# Muzikale gidin. Ben gidemedim ama cok guzelmis gibi geldi bana.. Gidin sonra bana anlatin, cok sey kacirmis miyim acab ?

# En az iki muze gezin... Alisveris icin carsi pazara girin.. Sol yakinlarindaki La Latino Metro´da inip haftasonu pazarina dalin..



Iyi eglenceler..

Hiç yorum yok: